הדברה נגד פרעושים

הפרעוש בעל גלגול מלא- ביצה, זחל, גולם, בוגר ומופיע בצבע חום כהה. גודלו נע בין 1-2 מילימטרים. אורך חיי פרעוש 2-3 חודשים. נקבת הפרעוש יכולה להטיל עד כ- 30 ביצים ביום. תזונת הפרעוש מגיעה מדמם של כלבים וחתולים (ושל יונקים אחרים).

תלונות רבות מתקבלות על נגיעות של פרעושים מתקבלות לרוב בחודשי הקיץ החמים, אך במדינה חמה כמו שלנו ניתן למצוא פרעושים על כלבים וחתולים לאורך כל חודשי השנה. בשונה מפרעוש בוגר שחי את חייו בקביעות על הכלב, השלבים הצעירים נמצאים בסביבת המחייה של הכלב ולא עליו, לכן יש צורך בטיפול משולב בפרעושים, גם על הכלב וגם בסביבה.

הימצאות פרעושים אינה בריאה בכלל. אלרגיה שנוצרת על הכלבים כתוצאה מעקיצה (ומרוק הפרעוש) מובילה להתגרדות, התקרחות ואף לנשיכות עצמיות שבסופו של דבר יכולות להביא לפציעה.

הפרעוש עוקץ גם בני אדם אך בשונה מדם הכלב, דם בני האדם לא מספק את המשכיות מחזור החיים של הפרעוש.

איך מבצעים הדברה נגד פרעושים

הטיפול חייב להיות יסודי. אין קיצורי דרך. טיפול בכלב בלבד יחסל את הבוגרים אבל לא את האוכלוסייה הצעירה שלאחר ההתנשלות תופיע שוב על גוף הכלב (ותחזור לעקוץ גם את הסובבים). יש לשאוב שטיחים וספות ( מומלץ ורצוי לא להשאיר את שקית השאיבה בתוך הבית אלא להשליך אותה סגורה הרמטית לפח האשפה). ניקוי מקומות חשוכים וצרים (מתחת לארונות וספות). לאחר מכן ניתן להתייעץ עם וטרינר על תכשיר לריסוס הסביבה נגד פרעושים. הגלמים של הפרעושים בעלי שרידות גבוהה. בסביבה שלא נמצא בה בעל חיים מספר חודשים, הגלמים בוקעים כאשר הם "מרגישים" בנוכחות מחודשת של בעל דם חם.

במידה והנגיעות גבוהה ואינכם מצליחים להתמודד לבד עם הבעיה מומלץ לפנות למדביר בעל רישיון מתאים לביצוע הדברה בסביבת המחייה של הכלב.

× ייעוץ בחינם!